5.7.2018 0Comment


Sacharidová vlna je vlastne riadený príjem sacharidov. Je to účinný a efektívny spôsob stravovania, pri ktorom  kontrolujete a plánujete čo zjete. Spôsob stravovania je založený na cyklovaní zvýšeného/zníženého príjmu sacharidov. Jeden cyklus môže trvať 3, ale aj 14 dní. Záleží len na Vás pre akú dlhú vlnu sa rozhodnete.

kulturistika

Svet kulturistov a fitnesu
S pojmom sacharidové vlny sa stretnete vo svete kulturistiky a fitnesu. Sacharidy sú v tomto svete potrebné pre budovanie svalovej hmoty. Laicky povedané: bielkoviny sú dobré na to, aby bolo z čoho budovať svaly, sacharidy sú dobré na to, aby sme mali silu cvičiť a namáhať svaly. Preto kulturisti pár dní pred súťažou zaradia tento spôsob stravovania do programu prípravy. Zhodia nabratý tuk a vybudujú si závidenia hodnú svalovú hmotu. Táto forma im vydrží pár dní (hlavne počas súťaže).

fitnes

Ideálna hmotnosť vďaka cukrom
Keďže sa v sacharidových vlnách jedná o spaľovanie tuku dostala sa táto metóda aj medzi ľudí, ktorí chcú zhodiť nejaké to kilo a nedarí sa im, aj napriek všemožným diétam, zdravému stravovaniu a cvičeniu.
V snahe zhodiť obmedzíme príjem cukrov a tuku, začneme sa zdravo stravovať a zvýšime fyzickú námahu. Po čase sa ručička váhy zasekne a my sa s váhou ani nepohneme. Častý problém každého človeka, ktorý sa snaží schudnúť.
Prečo je tomu tak?Ľudský organizmus je až neuveriteľne adaptabilný – dokáže sa prispôsobiť rôznym podmienkam. Akonáhle zaregistruje nižší príjem jedla a zvýšený výdaj energie  prepne na šetriaci režim (niečo ako batéria v notebookoch). Zníži sa metabolizmus a každý kúsok jedla, ktorý zjeme sa uloží vo forme tuku do zásoby na horšie časy. Hneď ako prijmete viac kalórií , telo si urobí zásob raz toľko (preto sú všetky diéty neúčinné).

cvičení

Pri sacharidových vlnách sa organizmus nedostane do šetriaceho režimu. Metabolizmus pracuje stále na plno a spaľuje tuky jedna radosť. Sacharidovú vlnu začnete s prvým dňom kedy príjem sacharidov nepresiahne hranicu 50g. Ďalší deň si dáte sacharidov viac a ďalší ešte viac. Takto pokračujte až po hranicu 300g sacharidov na deň a ďalší deň zopakujte sacharidovú vlnu od znova. Vaše telo si nezvykne na nízky príjem sacharidov a nebude prepínať do šetriaceho režimu.

Sacharidové vlny
Ohodnoťte příspěvek